SAP és Web alapú fejlesztések – esettanulmány
Cikkünkben az egyik partnerünknél történt webes fejlesztési igényeket, és a megvalósult webes modulokat szeretnénk bemutatni.
A webes megoldások legnagyobb előnye, hogy a megvalósult modulok egyszerűen, platform függetlenül bármilyen készülékről elérhetőek. Az SAP bizonyos funkciói így könnyedén kiterjeszthetőek, és elérhetőek csupán internet kapcsolat szükségeltetik. Az egyik egyszerűbb és leginkább triviális felhasználási terület a web áruházak, ahol a termékek az SAP Business One adatbázisából származnak, a weben megjelennek és a vásárlók számára elérhetőek, a vevői megrendelések pedig a vállalatirányítási rendszerbe érkeznek. A web előnyeit felhasználva szinte bármilyen funkcióra használhatjuk, bármilyen igényt kiszervezhetünk, így a munkatársaknak vagy a partnereknek csupán internet kapcsolat szükséges a munkavégzéshez.
A partnerünknél több ilyen terület volt, ahol igény jelentkezett a webes felületekre. A cég egyik fő profilja, hogy fénymásolókat ad bérbe, és ezek után havi szinten, a használatuk alapján díjat szed be. Az egyik megvalósult webes modul a szerződéses partnereknek szánt ügyfélkapu, melyen keresztül a következőket tehetik meg a szerződéssel rendelkező partnerek:
– Profil és számlázási adatok módosításának lehetősége, mely adatváltozás esetén lehetővé teszi, hogy bizonyos adatokat a szerződéses fél módosíthasson. Így nincs szükség körülményes kommunikációra, az adatok adminisztrációját az ügyfél végzi el.
– Számláló állás leadása: a partnereknek lehetőségük van az eszközök számlálóállásának rögzítésére, mely szintén adminisztrációs munkától kíméli meg a céget.
– Hibabejelentés: hiba esetén az ügyfél közvetlenül rögzítheti a hibát, ez úton garantált, hogy a hiba a leggyorsabban és a legpontosabban megjelenjen a rendszerben, és a következő pontban bemutatandó szervizes felületen.
– Legutóbbi számlák: a partnerhez kapcsolódó számla bizonylatok lekérése weben keresztül, mely kérés egy Crystal Reports-ban generált pdf számla bizonylatot eredményez.
A partnerünknél az ügyfélkapun kívül bevezetésre került egy szerviz modul belső felhasználásra. A cég szervizes kollégái használhatják ezt a felületet bárhonnan, speciálisan mobiltelefonra optimalizált felületen. A felületen a következő funkciók érhetők el:
– Szervizhívások listája, mely hívásokat az előbbiekben említett módon az ügyfél vagy valamelyik kolléga az SAP Business One rendszerében indíthatott. A hiba bejelentést követően a szervizhívás megjelenik ebben a listában, és mindaddig itt szerepel amíg a szervizes munkatársak nem orvosolják a hibát, amit egy munkalap kitöltésével zárnak le.
– Munkalap kitöltése a hiba javítása után a szervizes munkatárs ezen bizonylatot kitöltve zárja le a hibát.
– Számlálóállás rögzítése: a helyszínre érkező szervizes munkatársnak is lehetősége van ezen a felületen keresztül rögzíteni a számláló állást.
A harmadik webes alkalmazás az e-mail küldő, mely formázott html e-maileket küld ki, melynek két fajtája van:
– Marketing célú e-mail küldés szerződéses tárgyalópartnereknek, illetve csak azoknak, akik a kiküldéskor beállított szűréseknek megfelelnek.
– Automatikus visszaigazoló e-mailek küldése. Ezen e-mailek tartalma előre megadott dinamikus mezőket (pl: név, készülék neve, számlálóállás, hiba leírása, stb…) tartalmaznak, de tartalmuk bármikor módosítható. Az e-mailek vagy előre megadott időzített időpontban kerülnek kiküldésre (pl.: havonta egyszer számláló állás elküldésére figyelmeztető e-mail), vagy valamilyen esemény bekövetkezésénél tájékoztatják az ügyfelet. (például hiba lezárása)
A bemutatásra került három különböző megoldás mindegyike igen egyedi, nem előre meghatározott modul, a cég igényei alapján kerültek bevezetésre. A felhasználási terület, mint láthatjuk igen sokoldalú lehet, mindenütt az SAP funkcióit egészíti ki, vagy lehetőséget nyújt alkalmazottaknak, hogy azokat bárhol és bármikor használhassák.
A webes fejlesztések ezért leginkább akkor hatásosak, ha a cég egyedi igényeit követi, legyen annak célja a partnerekkel való kommunikáció, egy-egy funkció kiszervezése, hogy az mindenhonnan, kliensprogram nélkül elérhető legyen az alkalmazottaknak, vagy olyan funkciók egyedi fejlesztése, mely az SAP Business One alap moduljaiban nem megoldott.